ŠRP

Misija i vizija

Kurikulum 2024./2025.

Plan i program 2024./2025.

Naslovnica Događanja OŠ Voštarnica-Zadar iz projekta ASIQ nabavila novu opremu za asistivnu tehnologiju, logopedske terapije te ortopedska pomagala za kretanje, stajanje i sjedenje
OŠ Voštarnica-Zadar iz projekta ASIQ nabavila novu opremu za asistivnu tehnologiju, logopedske terapije te ortopedska pomagala za kretanje, stajanje i sjedenje PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 14 Lipanj 2021 00:00

OŠ Voštarnica-Zadar iz projekta ASIQ nabavila novu opremu za asistivnu tehnologiju, logopedske terapije te ortopedska pomagala za kretanje, stajanje i sjedenje

Nakon što su prethodno nabavljeni interaktivni ekrani i  digitalni logopedski setovi, zahvaljujući sredstvima projekta „- ASIQ“, učitelji edukatori-rehabilitatori su dobili dodatna pomagala za rad s učenicima OŠ Voštarnica–Zadar: opremu asistivne tehnologije, opremu za logopedsku terapiju, kao i ortopedska pomagala za kretanje, stajanje i sjedenje.

interreg logo

Oprema asistivne tehnologije obuhvaća cijeli niz različitih pomagala,  različitih komunikatora (nisko tehnoloških i visoko tehnoloških), softvera za potpomognutu komunikaciju, kao i naprednih elektroničkih uređaja koji osobama s komunikacijskim teškoćama olakšavaju komunikaciju te omogućavaju savladavanje govorno-jezičnih teškoća.  U radu s učenicima asistivna tehnologija i AAC sustav osigurat će učeniku učenje temeljnih vještina kao što su suradnja, vizualne sposobnosti, receptivni jezik, imitacija, zahtijevanje, imenovanje, jezična interakcija, sintaksa i gramatika kao preduvjeti za daljnje učenje akademskih ali  i životnih vještina i znanja. Dakle, omogućit će im prije svega kvalitetnu komunikaciju i suradnju s okolinom i potaknut će razvoj govora.

Za kreativni rad  kroz igru i izbor prilagođenih aktivnosti učitelji će u svim učionicama imati opremu:  Interactiv Wall - interaktivni zid za lakše i zanimljivo učenje, Story Sequencer -  pričajući raspored za školski ili dnevni raspored i slaganje priča, Time Timer -  tajmer  za ovladavanje konceptom vremena i Big Point – za početne aktivnosti iniciranja i poticanja komunikacije. Sve su  to  pomagala koja su idealna  za početno korištenje i  potpomognutu komunikaciju. Učenici će se kroz jednostavnu upotrebu upoznavati sa snimanjem i reprodukcijom jednostavnih poruka te s upoznavanjem vizualnih i jezičnih znakova.

Primjena nisko tehnoloških komunikatora koji dolaze u više veličina  (Go Talk 4+. Go Talk 9+ i Go Talk 20+) , Super Talker, Go talk Express 32 uz prateći Go Talk softver za programiranje predložaka sa slikovnim ili tekstualnim sadržajem pripadaju skupini komunikacijskih pomagala s glasovnim izlazom. Tu su i  Super Talker komunikatori prilagodljivi uzrastu i potrebama učenika,  kompatibilni  su  s  softverom Boardmaker 7. Ovaj softver je predviđen za izradu komunikacijskih predložaka za naprednija računala nove generacije.

Škola je osigurala iz ovog projekta i jednostavne komunikatore za iniciranje i  poticanje komunikacije u svakodnevnim aktivnostima (Big Mac, Little Step by step, I-talk 2, Smooth Talker)  kod učenika s motoričkim teškoćama kojima je potrebna takva prilagodba,  kao i učenicima s težim i teškim intelektualnim teškoćama kod kojih sklopke možemo koristiti u cilju razumijevanja uzročno – posljedičnih veza. Jednostavne sklopke na ovim komunikatorima omogućit će pristup i upravljanje računalom ili igračkama.

Tableti komunikatori su napredni elektronički uređaji koji olakšavaju komunikaciju pomoću komunikacijskih softvera u kojima već postoje mnogobrojni izrazi, sržni vokabular, riječi s pratećim simbolima i mogućnost pisanja poruka koje će komunikator izgovoriti. Namijenjeni su učenicima s komunikacijskim teškoćama i govorno- jezičnim teškoćama. Tablet komunikatori, poput Tobii Dynavox Indii, se mogu primjenjivati u radu s učenicima kod kojih se koristi metoda PECS za poticanje komunikacije, naročito s učenicima s poremećajima iz spektra autizma koji su savladali četiri, pet ili svih šest faza PECS metode. Učenicima iz spektra autizma možemo uz pomoć asistivne tehnologije pojednostavniti odgovore na zahtjeve okoline, ublažiti nepoželjna ponašanja te omogućiti kvalitetnije edukativne i zabavne materijale za razvoj i učenje.

Paket za disleksiju uključuje softver ABC Maestro, odnosno pedagoško-rehabilitacijski program za učenje čitanja, pisanja i korištenja tipkovnice. Program je namijenjen učenicima s teškoćama koji uče čitati, pisati i koristiti tipkovnicu. U paket je uključena Clevy tipkovnica  Clevy slušalice - Clevy  hear safe  slušalice i  Clevy računalni miš. Tipkovnica je posebno dizajnirana s pametnim rasporedom slova u boji i robusnim dizajnom.

Namijenjena je za učenike sa specifičnim teškoćama učenja i učenicima s motoričkim teškoćama.

Primjenom asistivne tehnologije na adekvatan način, odnosno sukladno dobi i sposobnostima učenika, potiče se razvoj na svim područjima (socijalno- emocionalne vještine, komunikacija, percepcija, spoznaja i kreativnost), a to je upravo ono čemu težimo u svom svakodnevnom radu.

Uz prethodno nabavljeni digitalni logopedski set u  sklopu projekta nabavljen je  i logopedski aparat VIBROFON. Primjena mu je kod artikulacijskih poremećaja vezanih uz poremećaje izgovora kod učenika. Sastoji se od glavnog uređaja s autonomnim napajanjem i sondama različitih oblika. Svaka sonda je namijenjena za korekciju pojedinog glasa.

Kretanje, stajanje i sjedenje djece olakšat će se uz pomoć terapijskih sjedalica te stajalica/hodalica. Terapijske stolice s terapijskim stolom će uvelike pomoći učiteljima koji rade s djecom koja ne mogu samostalno sjediti u obrazovnim i rekreacijskim aktivnostima. Terapijski stolac omogućuje držanje pribora i materijala za rad te tako djetetu pruža mogućnosti manipuliranja istim. Uz terapijske stolice, nabavljene su i nove stabilne hodalice „Bison“ za vježbanje hoda i stajanje koje učitelji mogu koristiti za djecu koja ne hodaju samostalno ili imaju problem ravnoteže te za onu djecu koja se brzo umaraju hodajući.

 

Projekt „Poboljšanje dostupnosti i pristupačnosti zdravstvenih i socijalnih usluga radi poboljšanja kvaliteta socijalne uključenosti za djecu i mlade sa smetnjama u razvoju – ASIQ“ financira EU kroz Interreg IPA program prekogranične suradnje Hrvatska-Bosna i Hercegovina-Crna Gora 2014-2020, traje od 1. srpnja 2020. do 31. prosinca 2021., a ukupna vrijednost mu je 575.122,00 EUR. Osnovni cilj projekta ASIQ je poboljšanje dostupnosti i pristupačnosti zdravstvenih i socijalnih usluga u cilju poboljšanja kvaliteta socijalne uključenosti i obrazovanja djece i mladih s teškoćama u razvoju.

Tehničku podršku djelatnicima OŠ Voštarnica–Zadar na provedbi projekta pruža Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA  kroz projekt ZADRA NOVA ZA VAS, financiran iz OP Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., Europskog fonda za regionalni razvoj.

 



 

Politika privatnosti

Politika privatnosti

ATTEND

Interreg - IPA CBC

Natječaji

Raspored primanja roditelja

Šk. god. 2024./2025.

Poveznice



Grad Zadar

Zadarska županija

MZOŠ

AZOO


Powered by Joomla!. Valid XHTML and CSS.